13 nov. 2011

Spisen på plats!

Äntligen sitter den på plats, spisen! Varför jag valde gasspis är att den är mer effektiv än en elspis, sen är det skönt att slippa vara elberoende och förhoppningsvis kommer det en dag gå att köpa biogas på tub(eller finns det redan!?).
Vad jag faktiskt inte har tänkt på förens nu är att ha trä bakom en gasspis kanske inte är det optimala, men dels dubblade jag avståndet mellan vägg och spis och så tänkte jag låta skära till en härdad glasskiva att ha bakom mot väggen, löstagbar så att det blir lätt att göra rent! Jag förvarar min P6 tub i ett ventilerat underskåp och funderar även på att investera i en gasvarnare.
Det mesta man behöver veta om gasol finns i denna broshyr eller denna film från MSB. Nu ska det lagas mat!

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Du kan även ha en kromad magnetskiva bakom, finns snygga runda magnetkryddburkar att smälla upp på skivan på Ikea med genomskinliga lock, dekorativt. Även magnetplatta har de.

    SvaraRadera
  2. Här i mitt gamla boende kan du se magnetplattan:
    www.hottadoggar.com/bondegatan.htm

    SvaraRadera
  3. Hurra! Mycket snyggt och stilrent. Jag älskar't!

    SvaraRadera